jueves, 17 de diciembre de 2009

Music: Leonard Cohen - Edge - Bono - Tower song - I'am your Man - Love Calls You By Your Name




Well my friends are gone and my hair is gray
I ache in the places where I used to play
And I'm crazy for love but I'm not coming on
I'm just paying my rent every day in the tower of song

I said to Hank Williams, "How lonely does it get?"
Hank Williams hasn't answered yet
But I hear him coughing all night long
Oh, a hundred floors above me in the tower of song

I was born like this, I had no choice
I was born with the gift of a golden voice
And twenty-seven angels from the great beyond
They tied me to this table right here in the tower of song

So you can stick your little pins in that voodoo doll
I'm very sorry, baby, doesn't look like me at all
I'm standing by the window where the light is strong
Ah they don't let a woman kill you not in the tower of song

Now you can say that I've grown bitter but of this you may be sure
The rich have got their channels in the bedrooms of the poor
And there's a mighty judgment coming, but I may be wrong
You see, you hear these funny voices in the tower of song

I see you standing on the other side
I don't know how the river got so wide
I loved you baby, way back when
And all the bridges are burning that we might have crossed
But I feel so close to everything that we lost
We'll never, we'll never have to lose it again

Now I bid you farewell, I don't know when I'll be back
They're moving us tomorrow to that tower down the track
But you'll be hearing from me baby, long after I'm gone
I'll be speaking to you sweetly from a window in the tower of song

Yeah, my friends are gone and my head is gray
I ache in the places where I used to play
And I'm crazy for love but I'm not coming on
I'm just paying my rent every day in the tower of song


© LEONARD COHEN STRANGER MUSIC INC;


Ricardo Marcenaro bitácora - Sueño, sueño.




Eros cero, tenés razón, el dedo que se lo mire puesto frente a los ojos como si fuera un caño humeante que acaba de disparar su mejor tiro al aire.
Se le fue la frase que le tiró él para tantearle los gustos.
Él, escandalizando siempre, su mejor deporte, un ataque para la defensa, no esperaba el golpe, lo daba antes.
Ella iba derecha ha por lo suyo, él lo intrigaba, lo llenaba de eléctrica expectativa, sabía cómo era en la cama y sabía que era aún mejor de lo que sabía que sabía, eso la inquietaba terriblemente.
Otra vez las distancias, los viajes y los lugares que raramente habían visitado su vida comúnmente pero por separado, con mismos símbolos.
Él la había asombrado diciéndole cuatro cosas muy precisas que solo alguien que la conociera de muchos años y muy íntimamente podría saber, ¿quién era este tipo se preguntaba?, como nos preguntamos todos sobre el otro cuando seducimos y somos seducidos.
Todas esas corrientes le pasaban por la mente, el cuerpo, le movían el espíritu y ahí estaba arriba de un avión, el pecho retumbándole a latigazos, los pies que le sudaban como nunca.
A medida que el auto la acercaba las sensaciones retumbaban en sus brazos que esperaban su abrazo, silencio con risas y locura inmediata sin tocar el piso, revolcarse, desparramar sábanas y almohadas.
La noche en olas y el aire que gime, ríe y grita por turnos, extendidamente, acabarse y no acabarse nunca.
Sueños, sueños pensó, suspiró, apoyó su cara en la mano, cerró los ojos, la vio entrar nuevamente, llena de espuma.
Abrió los ojos, sonó el timbre.


Animals: Frogs and toads - Ranas y sapos



 

 

 

 

 

 

Retrobites: Orson Welles





Legendary filmmaker Orson Welles dismisses suggestions his movies are shallow. (1965)

Photos: Weston Edward - Part 3


 Epilogue, 1919

 
Frida Kahlo


Charis Wilson, 1937


Ansel Adams, 1943


Edward Weston